Πότε & πώς καλώ το 112
Το Νούμερο σου στην Έκτακτη Ανάγκη
Όταν ένας πολίτης βρίσκεται σε ανάγκη ή κίνδυνο και χρειάζεται άμεση βοήθεια στην Ελλάδα ή την Ε.Ε., μπορεί να επικοινωνήσει με το 112 χωρίς χρέωση. Με την αξιοποίηση νέων τεχνολογιών, η παροχή βοήθειας είναι ευκολότερη, καθώς ενημερώνονται ταυτόχρονα όλοι οι φορείς που χρειάζεται να εμπλακούν και δύναται να εντοπιστεί η θέση του πολίτη.
Πρόκειται για το εισερχόμενο σκέλος της Υπηρεσίας Επικοινωνιών Έκτακτης Ανάγκης, καθώς αναφέρεται στις εισερχόμενες κλήσεις από τους πολίτες.
Πότε καλώ
Ο πολίτης καλεί το 112 όταν βρίσκεται σε έκτακτη ανάγκη και χρειάζεται άμεση βοήθεια από:
- την Ελληνική Αστυνομία
- τo Πυροσβεστικό Σώμα
- το Εθνικό Κέντρο Άμεσης Βοήθειας – ΕΚΑΒ
- το Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή
- την Εθνική Γραμμή για τα Παιδιά SOS 1056
- την Ευρωπαϊκή Γραμμή για τα Εξαφανισμένα Παιδιά 116000
- την Ευρωπαϊκή Γραμμή για τη διαχείριση έκτακτων σοβαρών περιστατικών παιδιών και εφήβων που αφορούν σε φαινόμενα βίας 116111
❗ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ: Δεν καλώ άσκοπα το 112! Μπορεί εκείνη την ώρα να παρεμποδίζω την παροχή άμεσης βοήθειας σε κάποιον που τη χρειάζεται επειγόντως.
Πώς καλώ
Η επικοινωνία προς το 112 μπορεί να γίνει:
- από σταθερό τηλέφωνο
- από κινητό τηλέφωνο, ακόμα και
- χωρίς κάρτα SIM
- από κλειδωμένη συσκευή, από την αρχική οθόνη ενεργοποίησης
- από δημόσιους τηλεφωνικούς θαλάμους, ακόμα και χωρίς τηλεκάρτα
- με γραπτό μήνυμα (SMS) ή μήνυμα πολυμέσων (MMS)
- με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) στη διεύθυνση contact@112.gov.gr
- με χρήση της εφαρμογής «gov.gr» για «έξυπνα» κινητά τηλέφωνα, η οποία είναι διαθέσιμη δωρεάν στα app stores