Πως παρέχεται η υπηρεσία οδικής βοήθειας και πότε την χρησιμοποιούμε
Στην ελληνική αγορά υπάρχουν εταιρείες, οι οποίες δραστηριοποιούνται αυτόνομα στον τομέα της οδικής βοήθειας, αλλά και εταιρείες, που προσφέρουν τις υπηρεσίες τους μέσω ασφαλιστικών. Τέλος, εταιρείες οδικής βοήθειας, σε συνεργασία με ασφαλιστικές εταιρείες παρέχουν την υπηρεσία «Φροντίδα Ατυχήματος» και διάφορες άλλες νοσοκομειακές παροχές, που θεωρούνται απαραίτητες τις περισσότερες φορές, μετά από κάποια σύγκρουση.
Πώς κάνουμε χρήση της υπηρεσίας οδικής βοήθειας
H κάθε εταιρεία διαθέτει τον δικό της τηλεφωνικό αριθμό επικοινωνίας, με τον οποίο οι συνδρομητές της μπορούν και έρχονται σε επαφή, σε περιπτώσεις ανάγκης. Αν ο συνδρομητής της εταιρείας χρειαστεί βοήθεια, θα πρέπει κατά τη διάρκεια της τηλεφωνικής κλήσης, να αναφέρει τον αριθμό κυκλοφορίας του αυτοκινήτου και το ονοματεπώνυμο του.
Αναγκαία στοιχεία της περιγραφής ωστόσο, είναι σε κάθε περίπτωση και όσα αφορούν το συμβάν, που έχει λάβει χώρα, δηλαδή αν πρόκειται για βλάβη ή για ατύχημα. Τέλος δεν θα πρέπει να παραλείψουμε να αναφέρουμε τον αριθμό των ατόμων που επιβαίνουν στο όχημα. Αυτό θα καθορίσει και το πώς θα πραγματοποιηθεί η μεταφορά των επιβαινόντων (λόγω του περιορισμού στην μετακίνηση ατόμων, εντός του οχήματος της οδικής βοήθειας).
Αν δεν είμαστε συνδρομητές και καλέσουμε κάποια οδική βοήθεια λόγω ανάγκης, τότε όλες οι εταιρείες σχεδόν απαιτούν την καταβολή κάποιου αντίτιμου, που διαφέρει από εταιρεία σε εταιρεία, ή μπορεί να απαιτηθεί σύναψη συμβολαίου για 3 ή 6 μήνες.
Ανάλογα με την κάθε περίπτωση, στην οποία γίνεται χρήση οδικής βοήθειας, ίσως να απαιτηθεί από την εταιρεία κάποια έξτρα χρέωση. Αυτές οι περιπτώσεις ανάγονται σε καταστάσεις όπου κάποιος μείνει από βενζίνη ή ακινητοποιηθεί το αυτοκίνητο του σε υπόγειο parking κ.α. Τέλος υπάρχουν και περιπτώσεις, όπου εξαιτίας της κακής κατάστασης του αυτοκινήτου τους, ορισμένοι κάνουν χρήση της οδικής βοήθειας αρκετά συχνά. Σε αυτή την κατηγορία ιδιοκτητών αυτοκινήτων, αρκετές εταιρείες έως και σήμερα επέβαλλαν πέναλτι, κάτι που μεταφράζεται σε έξτρα χρέωση.
Σε περιπτώσεις ακινητοποίησης του αυτοκινήτου μας, δικαιούμαστε να μεταφερθεί μόνο ένα άτομο με το όχημα της οδικής βοήθειας, ενώ για τους υπόλοιπους έχουμε δικαίωμα να ζητήσουμε να μεταφερθούν δωρεάν με κάποιο άλλο μέσο ( ΚΤΕΛ, Ταξί, κτλ.) στο πλησιέστερο σημείο (εφόσον υπάρχει αντίστοιχη κάλυψη). Στις περιπτώσεις όπου απαιτείται επισκευή του αυτοκινήτου μας, αρκετά μακριά από τον τόπο που διαμένουμε, ανάλογα με την εταιρεία που ανήκουμε- δικαιούμαστε δωρεάν είτε διανυκτέρευση, είτε ενοικίαση άλλου αυτοκινήτου ή τα εισιτήρια επιστροφής (εάν αναφέρεται στο συμβόλαιο μας αυτός ο όρος). Για τους παραπάνω λόγους, κρίνεται αναγκαία η προσεκτική μελέτη του ασφαλιστήριου συμβολαίου, προκειμένου να είμαστε ενημερωμένοι για όλα τα ενδεχόμενα.
Τι ισχύει με την οδική βοήθεια στο εξωτερικό
Βάσει των συμβάσεων αμοιβαιότητας των εταιρειών οδικής βοήθειας εντός της Ευρώπης, η κάλυψη μας ισχύει όπου κι αν ταξιδέψουμε. Δηλαδή, με την «Πράσινη Κάρτα» που είμαστε υποχρεωμένοι να εκδίδουμε για κάποιο ταξίδι μας στο εξωτερικό, μας προσφέρεται πλήρης ταξιδιωτική κάλυψη και επαναπατρισμός του αυτοκινήτου, από οποιοδήποτε σημείο της Ευρώπης, κάτι το οποίο συνήθως περιλαμβάνει τα έξοδα ξενοδοχείου-ταξί-ενοικιαζόμενου Ι.Χ και εισιτήρια μεταφοράς.