
ΟΛΘ: Προσφυγή κατά της ματαίωσης του διαγωνισμού για το λιμάνι του Βόλου!
Το… μπρα ντε φερ μεταξύ του Ιβάν Σαββίδη και της κυβέρνησης κορυφώνεται, καθώς πεποίθηση του επιχειρηματία είναι ότι η εν λόγω απόφαση του Υπερταμείου δεν είναι επαρκώς αιτιολογημένη

Στον διαγωνισμό για την παραχώρηση του 67% της ΟΛΒ Α.Ε. ο ΟΛΘ είχε αναδειχθεί προτιμητέος επενδυτής, με τίμημα 51 εκατ. ευρώ, έναντι 26 εκατ. του δεύτερου συμμετέχοντος.
Το είπε και το έκανε ο Ιβάν Σαββίδης! Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες της εφημερίδας «Θεσσαλονίκη», προσέφυγε δικαστικά, ζητώντας την ακύρωση της απόφασης του Υπερταμείου, με την οποία ματαιώνεται ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του 67% της ΟΛΒ Α.Ε. (σ.σ.: Οργανισμός Λιμένος Βόλου), στον οποίο ο ΟΛΘ είχε αναδειχθεί προτιμητέος επενδυτής με τίμημα 51 εκατ. ευρώ, έναντι 26 εκατ. του δεύτερου συμμετέχοντος.
Το εν λόγω αίτημα, μάλιστα, έχει ήδη λάβει ημερομηνία συζήτησης στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) για την 16η Σεπτεμβρίου.
Από πλευράς της ΟΛΘ Α.Ε. επισημαίνεται απλά στη «Θεσσαλονίκη» ότι «η ΟΛΘ Α.Ε. έχει προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την προάσπιση των συμφερόντων της και θα προβεί σε όσες επιπλέον απαιτούνται».
Μετά την ανακοίνωση της εν λόγω απόφασης του Υπερταμείου να ματαιώσει τον διαγωνισμό για το 67% του ΟΛΒ, η ΟΛΘ Α.Ε. είχε αποστείλει στις 21 Σεπτεμβρίου 2024 επιστολή στο Υπερταμείο, με την οποία εξέφραζε την αντίθεσή της στη ματαίωση του διαγωνισμού. Ζητούσε, επίσης, ακριβές αντίγραφο της σχετικής απόφασης και των σχετικών εγγράφων, καθώς και ενημέρωση για τους λόγους της απόφασης, βάσει του Ν. 4413/2016. Η ΟΛΘ Α.Ε. τα ζητούσε άμεσα, ώστε να προβεί εμπρόθεσμα στην ενάσκηση παντός νόμιμου δικαιώματός της.
Αναμενόμενη εξέλιξη
Κατά συνέπεια, η προσφυγή στο ΣτΕ αποτελεί τη λογική και αναμενόμενη εξέλιξη με βάση τις δηλώσεις προθέσεων που είχαν προηγηθεί από την πλευρά του μεγαλομετόχου του λιμανιού της Θεσσαλονίκης. Με απλά λόγια, το… μπρα ντε φερ μεταξύ του ιδίου και της κυβέρνησης κορυφώνεται, καθώς πεποίθηση της πλευράς Σαββίδη είναι ότι η εν λόγω απόφαση του Υπερταμείου δεν είναι επαρκώς αιτιολογημένη.
Υπενθυμίζεται ακόμα ότι στα τέλη του φετινού Μαρτίου το ΣτΕ είχε δικαιώσει την ΟΛΘ Α.Ε. όσον αφορά την προσφυγή που είχε κάνει η εταιρία Goldair κατά του αποτελέσματος του διαγωνισμού για το 67% του ΟΛΒ, στον οποίο, όπως προαναφέρθηκε, είχε αναδειχθεί προτιμητέος επενδυτής ο ΟΛΘ.
Νέα επιχειρησιακή Συλλογική Σύμβαση Εργασίας
Στο μεταξύ, το απόγευμα της Τετάρτης 23 Ιουλίου και σε πνεύμα συνεργασίας υπεγράφη νέα επιχειρησιακή Συλλογική Σύμβαση Εργασίας (ΣΣΕ) μεταξύ της ΟΛΘ Α.Ε. και της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδος (ΟΜΥΛΕ).
Η ΣΣΕ έχει τριετή διάρκεια και, σύμφωνα με πληροφορίες της «Θεσσαλονίκης», προβλέπει μεσοσταθμικές αυξήσεις της τάξης του 4,5% ανά έτος, όπως και αυξήσεις σε κάποιες άλλες αποδοχές, όπως οι μηνιαίες διατακτικές σίτισης.
Από πλευράς ΟΜΥΛΕ, ο πρόεδρός της, Απόστολος Ντάλλας, δήλωσε σχετικά: «Η υπογραφή της νέας ΣΣΕ είναι αποτέλεσμα γόνιμης διαπραγμάτευσης, με στόχο τη διασφάλιση αμοιβαία επωφελών όρων. Η προώθηση ενός σύγχρονου εργασιακού περιβάλλοντος, το οποίο υποστηρίζει τη σταθερότητα και την ευημερία των εργαζομένων, παραμένει κοινή προτεραιότητα. Η συμφωνία αυτή συμβάλλει στη διατήρηση ενός πλαισίου αμοιβαίας εμπιστοσύνης και εργασιακής ασφάλειας, γεγονός που αποτελεί σταθερό και διαρκές αίτημα του συνόλου των εργαζομένων και του συνδικαλιστικού κινήματος».
Στο ίδιο μήκος κύματος, ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ Α.Ε., δρ Ιωάννης Τσάρας, τόνισε: «Η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας αποτελεί εργαλείο συνεργασίας και προόδου. Η επιτυχής ολοκλήρωση του διαλόγου επιβεβαιώνει έμπρακτα τη δέσμευσή μας να επενδύουμε στους ανθρώπους μας και να συνδιαμορφώνουμε ένα εργασιακό περιβάλλον που ενισχύει τον αναπτυξιακό ρόλο του λιμένα Θεσσαλονίκης στη Βόρεια Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή».
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ (1 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2025)