Login

Lost your password?
Don't have an account? Sign Up

Άσκηση ετοιμότητας και συντονισμού από την περιφέρεια σε συνεργασία με την Τροχαία στη Λ. Κηφισού

Με στόχο τον συντονισμό των ενεργειών και την ταχύτερη αποκατάσταση της κυκλοφορίας σε έναν από τους μεγαλύτερους κεντρικούς οδικούς άξονες της Αττικής, τη Λεωφ. Κηφισού, πραγματοποιήθηκε άσκηση ετοιμότητας και συντονισμού από την περιφέρεια Αττικής. Το σενάριο της άσκησης προέβλεπε ένα όχημα με πρόβλημα στον κινητήρα το οποίο μάλιστα είχε προκαλέσει και εκτεταμένη διαρροή ορυκτέλαιου στο οδόστρωμα να βρίσκεται σταθμευμένο στην Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ), όπου από εκεί τα οχήματα της Περιφέρειας θα το απομάκρυναν όσο το δυνατόν ταχύτερα. Αρχικά το πρώτο όχημα της Περιφέρειας στάθμευσε στη ΛΕΑ και πίσω από το επιβατικό αυτοκίνητο προκειμένου να ενημερώνει τους διερχόμενους οδηγούς για το συμβάν.

Ένα δεύτερο στάθμευσε δίπλα του για μεγαλύτερη ασφάλεια ενώ ταυτόχρονα ήρθε το γερανοφόρο όχημα μαζί με άλλα δύο. Αυτό που μετέφερε υλικά για αποκατάσταση τυχόν ζημιών του δρόμου και ένα που καθάρισε το οδόστρωμα από όσα λάδια και υλικά είχαν πέσει. Η διαδικασία διήρκησε λιγότερο από 10 λεπτά, όπου το όχημα φορτώθηκε στη νταλίκα και μεταφέρθηκε με ασφάλεια εκτός αυτοκινητόδρομου.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, από το Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας και από τα οχήματα κλειστού τύπου που η Περιφέρεια Αττικής διαθέτει στη Λ. Κηφισού, η συνηθέστερη αιτία καθυστερήσεων είναι τα ακινητοποιημένα οχήματα είτε από μηχανική βλάβη είτε ως αποτέλεσμα σύγκρουσης, τα οποία καθυστερούν να απομακρυνθούν.

Ο περιφερειάρχης Αττικής Γ. Πατούλης, παρακολουθώντας την εξέλιξη της άσκησης, εξέφρασε την ικανοποίησή του για την ταχύτατη ανταπόκριση και τις ενέργειες του εξειδικευμένου προσωπικού της Περιφέρειας όσο και της Διεύθυνσης Τροχαίας της Αττικής, προκειμένου να αποκατασταθεί άμεσα η κυκλοφορία και η ασφαλής απομάκρυνση του ακινητοποιημένου αυτοκινήτου.

«Οι επιχειρησιακές ασκήσεις μειώνουν το χρόνο απόκρισης και αυξάνουν την αποτελεσματικότητα του κρατικού μηχανισμού. Με ολοκληρωμένο σχεδιασμό και την απαραίτητη τεχνογνωσία έχουμε δημιουργήσει έναν άρτια οργανωμένο μηχανισμό που λειτουργεί υπέρ της βελτίωσης της ασφάλειας του οδικού δικτύου της Αττικής. Ειδικά για την Λ. Κηφισού, η ενεργοποίηση των οχημάτων  τύπου βαν, η ειδική πλατφόρμα για την απομάκρυνση των ακινητοποιημένων αυτοκινήτων, το κέντρο διαχείρισης κυκλοφορίας, ο τηλεφωνικός αριθμός 1544, σε συνεργασία με τα συνεργεία αποκατάστασης βλαβών οδικού δικτύου της διεύθυνσης διαχείρισης μητροπολιτικών υποδομών της Περιφέρειας Αττικής συνεπικουρούν το έργο της τροχαίας και συμβάλλουν έμπρακτα στην ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, σε μια από τις κεντρικότερες αρτηρίες ολόκληρης της Αττικής», δήλωσε ο κ. Πατούλης.

Παρόντες στο σημείο της άσκησης ήταν επίσης ο διοικητή της Τροχαίας Αττικής Ταξίαρχος Χρ. Παπαφιλίππου, ενώ συμμετείχαν ακόμη ο διευθυντής Μητροπολιτικών Υποδομών της Περιφέρειας Αττικής Π. Καρυώτης και στελέχη οδικής ασφάλειας της Περιφέρειας. Υπενθυμίζεται ότι ο μηχανισμός οδικής ασφάλειας στην Λ. Κηφισού, κατόπιν και σχετικής εντολής του περιφερειάρχη Αττικής, εδώ και δύο χρόνια έχει ενισχυθεί σημαντικά, με την κυκλοφορία δύο οχημάτων κλειστού τύπου σε 24ωρη βάση, καθώς επίσης και  την παρουσία ειδικής πλατφόρμας με γερανό για την απομάκρυνση οχημάτων κατά τις ώρες αιχμής.

Τα οχήματα αυτά έχουν πραγματοποιήσει πάνω από 1.300 επεμβάσεις για διαφορετικές αιτίες (συγκρούσεις, μηχανικές βλάβες, ακινητοποίηση λόγω έλλειψης καυσίμου), συνδράμοντας με αποφασιστικό τρόπο τους οδηγούς και την Τροχαία και -κυρίως- πραγματοποιώντας άμεσα την απαιτούμενη σήμανση ώστε να αποφευχθούν περαιτέρω ατυχήματα. Επιπρόσθετα με το γερανό και την πλατφόρμα οδικής βοήθειας α γίνεται άμεσα η απομάκρυνση των οχημάτων που δημιουργούν καθυστερήσεις από την ωφέλιμη διατομή του οδοστρώματος και τα οχήματα οδηγούνται -παρουσία της Τροχαίας- στη ΛΕΑ ή στην πλησιέστερη έξοδο.

Καταλυτική είναι επίσης η συνδρομή των συνεργείων άμεσης επέμβασης και αποκατάστασης βλαβών της Περιφέρειας Αττικής, τα οποία είναι σε επιφυλακή όλο το εικοσιτετράωρο και συντονίζονται από το κέντρο διαχείρισης κυκλοφορίας συνεπικουρούμενα και από ειδικά μηχανήματα έργου όπως μηχανικά σάρωθρα και φορτωτές.