10 βλάβες στη μοτοσυκλέτα σας που θα σας αφήσουν στη μέση του δρόμου
Το να ακινητοποιηθείς στην άκρη του δρόμου από μηχανική βλάβη είναι σίγουρα μια δυσάρεστη κατάσταση που κανείς μοτοσυκλετιστής δεν θέλει να βιώσει. Εμείς παραθέτουμε τους πιο συνηθισμένους λόγους που μπορεί να «βάλουν φρένο» στη μετακίνηση ή το ταξίδι σου. Γνωρίζοντας από πριν τι μπορεί να πάει στραβά, ίσως αναγνωρίσεις από πριν τα σημάδια μιας βλάβης. Αν πάλι βρεθείς ακινητοποιημένος θα ξέρεις τι να ελέγξεις και ίσως καταφέρεις να λύσεις το πρόβλημα επί τόπου.
- Μπαταρία
Συνήθως η μπαταρία σε προειδοποιεί από πριν όταν πρόκειται να «παραδώσει πνεύμα». Αν δεις ότι η μίζα δεν γυρίζει με δύναμη, μάλλον η μπαταρία είναι στα τελευταία της. Μην αναβάλλεις την αντικατάστασή της γιατί υπάρχει περίπτωση να κάνεις μια στάση και μετά να μην παίρνει μπροστά ο κινητήρας.
- Μηχανικό πρόβλημα κινητήρα
Σε κάποιες περιπτώσεις οι ασυνήθιστοι μεταλλικοί ήχοι ή ο καπνός από την εξάτμιση, μπορεί να είναι ενδείξεις ότι κάτι δεν πάει καλά με τον κινητήρα. Μην αγνοήσεις αυτά τα σημάδια καθώς μια σοβαρή βλάβη στον κινητήρα καθοδόν θα δώσει τέλος στη μετακίνησή σου και ο γερανός θα είναι η μόνη λύση.
- Δυναμό
Το δυναμό φροντίζει να φορτίζει η μπαταρία όσο ο κινητήρας της μοτοσυκλέτας είναι σε λειτουργία. Αν χαλάσει, η μπαταρία θα μείνει από ρεύμα.
- Τροφοδοσία
Η τροφοδοσία του κινητήρα γίνεται με ηλεκτρονικό ψεκασμό ή καρμπυρατέρ. Αν προκύψει βλάβη, το μείγμα αέρα – καυσίμου δεν θα μπορεί να φτάσει στον κινητήρα, οπότε δεν θα μπορεί αυτός να λειτουργήσει.
- Μίζα
Η μίζα είναι υπεύθυνη για την εκκίνηση του κινητήρα. Αν χαλάσει και η μοτοσυκλέτα δεν διαθέτει μανιβέλα, τα πράγματα θα είναι δύσκολα.
- Εγκέφαλος
Οι σύγχρονες μοτοσυκλέτες είναι εξοπλισμένες με ένα σωρό ηλεκτρονικά συστήματα και κάποια από αυτά ελέγχονται από επιμέρους ηλεκτρονικές μονάδες διαχείρισης. Μια βλάβη σε κάποια ECU, ιδιαίτερα αν πρόκειται για αυτή του κινητήρα, θα ακινητοποιήσει τη μοτοσυκλέτα και θα χρειαστεί η επέμβαση εξειδικευμένου τεχνικού.
- Αλυσίδα
Η αλυσίδα μεταφέρει την κίνηση από το κιβώτιο ταχυτήτων στον πίσω τροχό, οπότε είναι αυτονόητο ότι αν αυτή σπάσει, η οδική βοήθεια είναι μάλλον η μόνη λύση.
- Μπουζί / Καλώδιο μπουζί
Το μπουζί παράγει τον απαραίτητο σπινθήρα προκειμένου να αναφλεγεί το μείγμα αέρα – καυσίμου. Ένα κατεστραμμένο μπουζί ή το καλώδιο που του δίνει ρεύμα, μπορεί να είναι η αιτία που ο κινητήρας δεν λειτουργεί.
- Νερό στον κινητήρα
Όσοι οργώνουν τα βουνά με motocross ή enduro μοτοσυκλέτες οφείλουν να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί όταν διασχίζουν ρυάκια / ποταμάκια. Αν περάσει νερό στον κινητήρα, αυτός θα «κλειδώσει», οπότε θα χρειαστεί να βγουν τα εργαλεία προκειμένου να τον επαναφέρεις.
- Βενζίνη
Το να μείνεις από βενζίνη, προφανώς δεν θεωρείται βλάβη, αλλά είναι κάτι που μπορεί να συμβεί ιδιαίτερα σε μοτοσυκλέτες που δεν έχουν δείκτη βενζίνης.