Πώς προστατεύει η νομοθεσία τους καταναλωτές για τις online αγορές
Με την πάροδο του χρόνου, και ειδικότερα με την έλευση του κορονοϊού, οι αγορές μέσω διαδικτύου κερδίζουν συνεχώς έδαφος. Όπως ήταν αναμενόμενο, αυξάνονται παράλληλα και οι κίνδυνοι εξαπάτησης των πελατών, που επιλέγουν τον συγκεκριμένο τρόπο για να κάνουν τις παραγγελίες τους.
Ευτυχώς για τον καταναλωτή, η Ευρωπαϊκή και Ελληνική νομοθεσία έχει πραγματοποιήσει μια σειρά ενεργειών που προστατεύουν και προλαμβάνουν τους παραπάνω κινδύνους.
Πιο συγκεκριμένα:
Η νομοθεσία που ορίζει τους κανόνες δικαιωμάτων των καταναλωτών (Νόμος 2251/1994), με τις τελευταίες επικαιροποιήσεις του νόμου που έγιναν το 2015, ορίζει ότι οι καταναλωτές που έκαναν μια online αγορά έχουν το δικαίωμα να ζητήσουν επιστροφή ή ακύρωση της παραγγελίας τους μέχρι και 14 μέρες μετά την παραλαβή της παραγγελίας και να ζητήσουν επιστροφή των χρημάτων τους.
Το 2019 μπήκε σε εφαρμογή η οδηγία GDPR που στόχο έχει την καλύτερη προστασία των προσωπικών δεδομένων, δίνοντας τη δυνατότητα στους καταναλωτές να έχουν περισσότερο έλεγχο στο πώς χρησιμοποιούνται τα προσωπικά τους στοιχεία.
Το 2021 μπήκε σε εφαρμογή η οδηγία PSD2 η οποία έκανε υποχρεωτική τη χρήση ισχυρής αυθεντικοποίησης για τις Online πληρωμές που γίνονται με κάρτα μέσω μηνύματος στο κινητό ή μέσω έγκρισης σε εφαρμογή Mobile Banking.
Οι παραπάνω νομικές διατάξεις είναι λίγες μόνο από τις νομοθετικές και κανονιστικές ρυθμίσεις που έχουν γίνει, αλλά έχουν αλλάξει σημαντικά το πλαίσιο μέσα στο οποίο πραγματοποιούνται οι Online αγορές.