Login

Lost your password?
Don't have an account? Sign Up

Τα δικαιώματα των επιβατών πλοίων

Τα δικαιώματα των επιβατών πλοίων στην Ελλάδα, περιλαμβάνουν διάφορες διατάξεις για την προστασία τους σε περίπτωση καθυστερήσεων, ακυρώσεων, απώλειας αποσκευών και άλλων ζητημάτων που μπορεί να προκύψουν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.  

Βασικά δικαιώματα επιβατών πλοίων:
  • Δικαίωμα σε ενημέρωση:

    Οι επιβάτες έχουν δικαίωμα να λαμβάνουν έγκαιρη και σαφή ενημέρωση για τυχόν καθυστερήσεις, αλλαγές δρομολογίων ή ακυρώσεις.  

  • Δικαίωμα σε βοήθεια και φροντίδα:
    Σε περίπτωση καθυστερήσεων ή άλλων προβλημάτων, οι επιβάτες δικαιούνται βοήθεια και φροντίδα από την εταιρεία, όπως διατροφή, διαμονή (εάν απαιτείται) και μεταφορά στον τελικό προορισμό.  
  • Δικαίωμα σε αποζημίωση:
    Οι επιβάτες έχουν δικαίωμα σε αποζημίωση σε περίπτωση καθυστερήσεων ή ακυρώσεων που προκύπτουν από υπαιτιότητα της ακτοπλοϊκής εταιρείας. Το ποσό της αποζημίωσης εξαρτάται από τη διάρκεια της καθυστέρησης και την απόσταση του ταξιδιού.   
  • Δικαίωμα σε επαναδρομολόγηση ή επιστροφή χρημάτων:
    Εάν το ταξίδι ακυρωθεί ή διακοπεί, οι επιβάτες έχουν δικαίωμα σε επαναδρομολόγηση με άλλο πλοίο ή σε επιστροφή των χρημάτων του εισιτηρίου.  
  • Προστασία από διακρίσεις:
    Οι επιβάτες με αναπηρία ή μειωμένη κινητικότητα έχουν ειδικά δικαιώματα για προσβασιμότητα και βοήθεια κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.  
  • Δικαίωμα σε αποζημίωση για απώλεια ή φθορά αποσκευών:
    Οι επιβάτες δικαιούνται αποζημίωση για απώλεια ή φθορά των αποσκευών τους που προέρχεται από υπαιτιότητα της εταιρείας.  
Συγκεκριμένες περιπτώσεις:
  • Καθυστερήσεις:
    Αν η άφιξη στον τελικό προορισμό καθυστερήσει, οι επιβάτες μπορούν να διεκδικήσουν αποζημίωση για την καθυστέρηση. Το ελάχιστο ποσό αποζημίωσης είναι 25% της τιμής του εισιτηρίου για καθυστερήσεις άνω της 1 ώρας, έως το 50%.   
  • Ακυρώσεις:
    Σε περίπτωση ακύρωσης, οι επιβάτες έχουν δικαίωμα σε επαναδρομολόγηση ή επιστροφή χρημάτων.   
  • Διακοπές ταξιδιού:
    Εάν το ταξίδι διακοπεί, οι επιβάτες έχουν δικαίωμα σε επαναδρομολόγηση ή επιστροφή χρημάτων.  
Σημαντικό: Οι επιβάτες μπορούν να αναζητήσουν βοήθεια και πληροφορίες από την ακτοπλοϊκή εταιρεία, το λιμεναρχείο ή από εκπροσώπους καταναλωτικών οργανώσεων.