Login

Lost your password?
Don't have an account? Sign Up

Ποιές εντολές και γιατί πήρε για τους Ασωμάτους Ροδόπης ο Δήμαρχος Ιάσμου;

Γράφει ο Νίκος Αρβανίτης

Έχουμε επισημάνει σε αρκετά κείμενά μας τον στρατηγικό ρόλο που διαδραματίζει η περιοχή του Γιακά και του Δήμου Ιάσμου στα σχέδια των τουρκικού παρακράτους και των Εγκαθέτων που τον υπηρετούν, ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το σχέδιο για την δημιουργία “γκρίζων ζωνών” σε δήμους της Θράκης ξεκίνησε από τον Ίασμο.

Ο Εγκάθετος Ιμάμ Τζανέρ, Δήμαρχος Ιάσμου και μέλος της παράνομης παρακρατικής δομής με ανθελληνική δράση γνωστής ως ΑΣΕΤΜΔΘ (Ανωτάτη Συμβουλευτική Επιτροπή Τουρκκής Μειονότητας Δυτικής Θράκης) , έχει αναλάβει να ολοκληρώσει το έργο εκτουρκισμού του δήμου Ιάσμου που άφησαν στην μέση οι προκάτοχοί του, εκμεταλλευόμενος την στήριξη και την ανοχή που λαμβάνει έναντι ανταλλαγμάτων από το τοπικό πολιτικό σύστημα (πρώην δήμαρχοι, πρόεδροι και μέλη συλλόγων, το “δίκτυο Ευρ. Στυλιανίδη” κοκ)

Ιδιαίτερη αναφορά πρέπει να γίνει σε μία κίνηση του Εγκαθέτου Ιμάμ Τζανέρ που δεν αξιολογήθηκε όσο έπρεπε κι αφορά τους Ασωμάτους!! Πιο συγκεκριμένα:

Να υπενθυμίσουμε ότι στις προσκλήσεις που λάβαμε για το 22ο Φεστιβάλ Κερασιού από τον Δήμο Ιάσμου ο Πολιστικός και Λαογραφικός Σύλλογος Ασωμάτων (Bulatköy Kültür ve Folklor Derneği ) φαινόταν ότι είναι ο βασικός συνδιοργανωτής της όλης εκδήλωσης χωρίς όμως άλλες λεπτομέρειες. Πρόκειται για σύλλογο που ιδρύθηκε το 2012 ,και το 2013 εξέλεξε το πρώτο του ΔΣ του οποίου μέλη ήταν οι Hüseyin HÜSEYİN, Nihat Hasan, Ercan AHMET KAHYA, Mehmet TOPAL, Emin EMİN, Adem DURBA, Mustafa HÜSMEN.

Μέχρι προσφάτως εκτός από κάποιες σποραδικές αναρτήσεις δεν είχαμε ενημέρωση για κάποιες άλλες εκδηλώσεις από τον εν λόγω σύλλογο ενώ κατά καιρούς διαβάζαμε ότι συμμετείχε στο Φεστιβάλ Κερασιού του Δήμου Ιάσμου (με συνδιοργανωτές την ΔΗΚΕΔΙ και την Περιφέρεια) και σε κάποιες άλλες ενδομειονοτικές αθλητικές δράσεις. Πρόεδρος του φέρεται να είναι ο κ. Εμίν Εμίν με πολιτική κινητικότητα στην περιοχή ήδη από την εποχή του αλήστου μνήμη Δημάρχου κ. Οντέρ Μουμίν.

Ξαφνικά, το 2024 ο συγκεκριμένος σύλλογος εμφανίζεται δυναμικά στο προσκήνιο, με την στήριξη του τουρκικού Προξενείου το οποίο σύμφωνα με τις πληροφορίες ΔΙΕΤΑΞΕ τον Ιμάμ Τζανέρ να του δώσει πλήρη υπόσταση, να του εξασφαλίσει στέγη και να τον προωθήσει στην τοπική κοινωνία “εξαφανίζοντας και τον Πολιτιστικό Σύλλογο Ασωμάτων Ροδόπης όπου η πλειοψηφία των μελών του είναι Χριστιανοί κάτοικοι της περιοχής..

Είχε προηγηθεί η υποδοχή των μαθητών του 1ου Μειονοτικού Δημοτικού Σχολείου Ασωμάτων και άλλων έξι (6) σχολείων στην Αθήνα από την Πολιτική και Πολιτειακή Ηγεσία γεγονός που θορύβησε το παρακρατικό σύστημα του Προξενείου (Απρίλιος 2024) και για αυτό ξαφνικά παραμονές του 22ου τουρκοφεστιβάλ Κερασιού διαβάσαμε (Μάϊος 2024) στα μκδ ανακοίνωση του (μειονοτκού) Πολιτιστικού Συλλόγου Ασωμάτων:
“Είμαστε στην ευχάριστη θέση να σας ενημερώσουμε ότι η αίτησή μας για χρήση του δημοτικού σχολείου του χωριού μας, το οποίο ήταν κλειστό και αχρησιμοποίητο εδώ και χρόνια, έγινε ομόφωνα δεκτή από το Δημοτικό Συμβούλιο Ιάσμου.Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τον Δήμο και όλους όσους αποφάσισαν να το αποδεχτούν.”

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ:

  • 1. Το τουρκικό προξενείο έδωσε συγκεκριμένες κατευθύνσεις στον Ιμάμ Τζανέρ ν’αποκτήσει στέγη και λειτουργική έδρα ο εν λόγω σύλλογος και γι’αυτό επελέγη προς παραχώρηση το εμβληματικό παλιό σχολείο των Ασωμάτων που έχει κι έντονο συμβολικό χαρακτήρα
  • 2.Σε συζήτηση που διεξήχθη στο Δημοτικό Συμβούλιο Ιάσμου ενεκρίθη η παραχώρηση παρά τις αντιδράσεις του τοπικού συμβουλίου και του Μουτεβελή του χωριού, καθώς το συγκεκριμένο κτίριο είναι ακατάλληλο λόγω παλαιότητας, δεν υπάρχει έγκριση από την πολεοδομία και λείπουν οι σχετικές άδειες .
  • 3.Μετά την έγκριση και την “επισημοποίηση” της τριγωνικής σχέσης παρακράτους-Τζανέρ-συλλόγου και χωρίς διαφάνεια, ο Δήμαρχος Ιάσμου ανακοίνωσε τον Σύλλογο ως συνδιοργανωτή του τουρκοφεστιβάλ κερασιού μέσω του οποίου νομιμοποίησε όλη την διαδικασία μετατροπής της εκδήλωσης κερασοπαραγωγών σε προεκλογική συγκέντρωση του ακροδεξιού ισλαμοφασιστικού εθνικιστικού κόμματος DEB/ΚΙΕΦ.
  • 4.Ο Δήμαρχος Ιάσμου κ. Ιμάμ Τζανέρ και ο Ειδικός Σύμβουλος Πολιτισμού κ. Ηλίας Μπούκας ακόμη δεν έχουν ενημερώσει την κοινή γνώμη για αυτή την εξέλιξη ενώ δεν γνωρίζουμε ποιός ο σχεδιασμός για την όποια μελλοντική αξιοποίηση του συγκεκριμένου χώρου.
  • 5. Το τουρκικό Προξενείο ενοχλείται από την προσφορά στην περιοχή του Μειονοτικού Δημοτικού Σχολείου , του προέδρου της βακουφικής επιτροπής και του Μουτεβελή του χωριού καθώς δεν επιτρέπει στους Εγκαθέτους να το ελέγξουν.
  • 6. Η λειτουργία ενός τουρκοπροξενικού συλλόγου με τη νομιμοποίηση του Δημάρχου Ιμάμ Τζανέρ, θα επιταχύνει τον εκτουρκισμό των Ασωμάτων, η πρόσβαση του Προξενείου θα είναι πλήρης κι απρόσκοπτη, θα αποκτήσει έντονο συμβολισμό ως έδρα του ομώνυμου Φεστιβάλ Κερασιού.
  • 7. Στον βαθμό που καταφέρουν να εντάξουν και το κτίριο του παλιού δημοτικού σχολείου στα σχέδιά τους, τότε προβάλλεται η προοπτική να πράξουν το ίδιο σε όλους τους οικισμούς που έχουν κλειστά μειονοτικά σχολεία και να τα μετατρέψουν σε έδρες τουρκοδίαιτων προξενικών συλλόγων με την επίφαση των πολιτιστικών και αθλητικών σωματείων. Αυτοί οι χώροι θα μετατραπούν σε εστίες οκισμού.
  • 8.Στην περιοχή του Ιάσμου το έχουμε δει αυτό με δύο συλλόγους: YBAKD-Yassıköy Belediyesi Azınlık Kültür Derneği και Büyük Müsellim Kültür ve Folklor Derneği από Ίασμο και Μέγα Πιστό
  • 9. Το μοντέλλο Τζανέρ μπορεί να προωθηθεί και σε άλλους δήμους της Θράκης όπου οι τουρκοπροξενικοί θύλακες ελέγχουν τοπικούς αιρετούς.
  • 10. Περιμένουμε σχετικές απαντήσεις των αρμοδίων (αιρετών και θεσμικών) επί των ανωτέρω.

Ας μην ξεχνάμε ότι στους Ασωμάτους βρίσκονται θαμμένα όλα τα μνημεία εκείνα και τα τοπόσημα που μαρτυρούν ότι εδώ κατοικούσαν Ρωμαίοι, Βυζαντινοί, Πομάκοι… Εδώ εγκαταστάθηκαν Πρόσφυγες από τις Χαμένες Πατρίδες!! Εδώ βρίσκονται τα λείψανα ρωμαϊκών λουτρών (μαρμάρινος υπέρθυρος, παλαιοχριστιανικός διπλός κίονας με την υστεροβυζαντινή επιγραφή: ΟΡΙΑΙΟΙ ΔΙΑΦΕΡΟΝΤΕΣ ΤΗ ΕΥΑΓΕΣΤΑΤΗ ΜΟΝΗ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ ΑΝΤΩΝΙΟΥ η οποία αναφέρεται στα όρια της μονής ενός “ΔΙΚΑΙΟΥ ΑΝΤΩΝΙΟΥ) ο συλλημένο τάφος (τούμπα), τα ερείπια του κάστρου που είχε καταλάβει το 1344 ο Ματθαίος Καντακουζηνός μαζί με τα φρούρια των χωριών Ασώματος (μετέπειτα Ασώματοι), Παραδημώ , Κρανοβούνιον και Στυλάριον.Στην ένθετη φωτό το εσωτερικό του παλιού μειονοτικού σχολείου που προορίζεται για έδρα του προαναφερθέντος συλλόγου

Αντί Επιλόγου