Login

Lost your password?
Don't have an account? Sign Up

Τρεις καταδίκες για το ναυάγιο του Norman Atlantic

Μετά από 9 χρόνια ερευνών και ατελείωτες ακροάσεις, το Δικαστήριο του Μπάρι εξέδωσε τρεις ποινές σε πρώτο βαθμό για το ναυάγιο του Norman Atlantic που συνέβη στις 28 Δεκεμβρίου 2014 στο κανάλι του Οτράντο και στο οποίο έχασαν τη ζωή τους 31 άνθρωποι, ενώ 64 τραυματίστηκαν.

Το πλοίο ταξίδευε από την Ελλάδα για την Ιταλία και έπρεπε να φτάσει στο λιμάνι της Ανκόνα, αλλά βυθίστηκε λόγω πυρκαγιάς που ξέσπασε στο κατάστρωμα-4 λίγο μετά τις 3 τα ξημερώματα. Μια τραγωδία κατά την οποία άλλα σκάφη και ελικόπτερα από την Ιταλία, την Ελλάδα και την Αλβανία συμμετείχαν σε πολύωρες και επίπονες επιχειρήσεις διάσωσης, που δυσκόλεψε ακόμη περισσότερο η τρικυμία.

Σύμφωνα με όσα κατατέθηκαν από τους ερευνητές, οι φλόγες ξέσπασαν επειδή στο πλοίο φορτώθηκε μεγαλύτερος αριθμός φορτηγών-ψυγείων από ό,τι υπήρχαν διαθέσιμες ηλεκτρικές πρίζες, αναγκάζοντας τα οχήματα να ταξιδεύουν με τις μηχανές τους σε λειτουργία.

Η φωτιά λοιπόν ξέσπασε από ένα από τα φορτηγά. Το Δικαστήριο (πρόεδρος Marco Guida) καταδίκασε τον κυβερνήτη του πλοίου, Argilio Giacomazzi, σε έξι χρόνια φυλάκιση, τον πρώτο μηχανικό αξιωματικό Gianluca Assante σε πέντε χρόνια και τέσσερις μήνες και τον ναυτικό μέλος του πληρώματος Francesco Nardulli σε τρία χρόνια.

Οι τρεις είναι οι μόνοι που κρίθηκαν ένοχοι για το ναυάγιο. Ο εφοπλιστής Κάρλο Βισεντίνι αθωώθηκε για το αδίκημα του ναυαγίου για «μη διάπραξη του εγκλήματος», ενώ για τα άλλα αδικήματα που του απαγγέλθηκαν, διατάχθηκε να μην ληφθούν μέτρα λόγω παραγραφής. Εξαιρείται επίσης η ευθύνη των εταιρειών Visemar (ιδιοκτήτης του οχήματος) και Anek (ενοικιαστής) για τη μη ύπαρξη των φερόμενων αδικημάτων. Συνολικά, 21 άτομα αθωώθηκαν.

Έχοντας αναχωρήσει από το λιμάνι της Ηγουμενίτσας νωρίς το απόγευμα της 27ης Δεκεμβρίου 2014, το πλοίο θα έπρεπε να είχε φτάσει στην Ανκόνα την επόμενη μέρα. Όμως το πλοίο δεν έφτασε ποτέ στην περιοχή Marche: η φωτιά ξέσπασε στα ανοιχτά των αλβανικών ακτών, τα μέτρα ασφαλείας καθυστέρησαν να εφαρμοστούν, όπως και οι προσπάθειες διάσωσης. Κάποιοι επιβάτες σκοτώθηκαν μετά από πτώση στη θάλασσα, ενώ δύο ναύτες από το αλβανικό ρυμουλκό Illiria έχασαν τη ζωή τους κατά τη διάρκεια της ελλιμενισμού του πλοίου.