Τα πιο συνηθισμένα αίτια τροχαίου ατυχήματος
Πολλές φορές οι οδηγοί οχημάτων βιάζονται να φτάσουν γρήγορα στον προορισμό τους και αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να αυξήσουν την ταχύτητα του οχήματος, να προσπεράσουν τους διερχόμενους οδηγούς ή ακόμα και να παραβιάσουν τους φωτεινούς σηματοδότες ή τα σήματα που ορίζει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας.
Οι πιο συνηθισμένες αιτίες τροχαίου ατυχήματος ή ακόμα και δυστυχήματος είναι:
-Ριψοκίνδυνη οδήγηση (αύξηση ορίου ταχύτητας, προσπεράσεις κλπ)
-Απρόσεκτη οδήγηση (αποσπάται η προσοχή του οδηγού είτε συζητώντας με τον συνοδηγό είτε πιο συχνό φαινόμενο να μιλά στο κινητό τηλέφωνο)
-Οδήγηση υπό την επήρεια μέθης ή υπό την επήρεια ουσιών (Περιορισμένη δυνατότητα έγκαιρης αντίδρασης και σαφώς μειωμένη ικανότητα συγκέντρωσης)
-Παραβίαση ερυθρού σηματοδότη ή σήματος για την υποχρεωτική διακοπή κυκλοφορίας (STOP).
-Νυχτερινή οδήγηση. (Η οδήγηση κατά τη διάρκεια της νύχτας πολλαπλασιάζει τις πιθανότητες ατυχήματος, καθώς ο οδηγός δεν έχει επαρκή ορατότητα κατά συνέπεια δεν μπορεί να αντιληφθεί έγκαιρα πιθανά εμπόδια και γενικότερα την κατάσταση του δρόμου.)
-Οδήγηση σε επικίνδυνες ή αντίξοες καιρικές συνθήκες. (Η βροχή, το χιόνι και ο παγετός καθιστούν ιδιαιτέρως επικίνδυνη την οδήγηση, διότι αυξάνεται η πιθανότητα να χαθεί ο έλεγχος του οχήματος.)
– Σωματική ή πνευματική κόπωση του οδηγού. (Σε κατάσταση σημαντικής κόπωσης, ο οδηγός δεν έχει τη δυνατότητα άμεσων αντιδράσεων και η συγκέντρωση κατά τη διάρκεια της οδήγησης μειώνεται δραματικά).
– Ξαφνικές αντιδράσεις των πεζών. (Σε κατοικημένες περιοχές, υπάρχει πάντοτε το ενδεχόμενο κάποιος πεζός να περπατά αφηρημένος, ένα παιδί να ξεφύγει από τα χέρια της μητέρας του, ένας ηλικιωμένος να χάσει την ισορροπία του, κλπ)
-Κακή κατάσταση οδοστρώματος. (Στους περισσότερους δρόμους της Ελλάδας η ποιότητα του οδοστρώματος δεν είναι και τόσο καλή, με τις λακκούβες και τις κακοτεχνίες να επηρεάζουν σημαντικά την αντίδραση του αυτοκινήτου).
-Ξαφνική βλάβη στα ελαστικά του οχήματος. (Κατά τη διάρκεια της οδήγησης, και κυρίως όταν αυτή γίνεται με μεγάλη ταχύτητα, υπάρχει πάντοτε το ενδεχόμενο να προκληθεί κάποια βλάβη στα ελαστικά, όπως είναι το σκάσιμο, με πιθανό αποτέλεσμα να χάσετε τον έλεγχο του αυτοκινήτου σας).
-Μη τήρηση των αποστάσεων ασφαλείας. (Βασική αρχή της προσεκτικής οδήγησης είναι να διατηρείται πάντοτε μια επαρκής απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα έγκαιρης αντίδρασης σε περίπτωση που αυτό σταματήσει ξαφνικά ή κινηθεί ανεξέλεγκτα, κάτι που δυστυχώς από πολλούς οδηγούς δεν εφαρμόζεται).
-Απότομη αλλαγή λωρίδας κυκλοφορίας. (Κατά τη διάρκεια της οδήγησης σε δρόμους μεγάλης ταχύτητας, όπως είναι η εθνική οδός, απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή από τους οδηγούς όταν αλλάζουν λωρίδα)
-Παλαιότητα οχήματος ή ελλιπής συντήρησή του. (Συχνά η απρόβλεπτη ή η κακή αντίδραση του οχήματος κατά τη διάρκεια της οδήγησης οφείλεται στην παλαιότητά του ή στο γεγονός ότι δεν έχει πραγματοποιηθεί η απαιτούμενη συντήρησή του)
-Ανήλικοι οδηγοί ( Είναι άκρως επικίνδυνο όταν στο τιμόνι του οχήματος βρίσκεται ανήλικος ή έφηβος).
-Κόντρες με αυτοκίνητα ή μηχανές (Η αγάπη των νέων για την ταχύτητα τους οδηγεί συχνά σε επικίνδυνες αυτοσχέδιες αναμετρήσεις ταχύτητας, που διενεργούνται κυρίως κατά τις νυχτερινές ώρες. Πρόκειται για μια άκρως επικίνδυνη και απερίσκεπτη συμπεριφορά που οδηγεί σε σοβαρά ατυχήματα και τραυματισμούς.)