Login

Lost your password?
Don't have an account? Sign Up

Μικτή ασφάλεια αυτοκινήτου : Τι καλύπτει ;

Η μικτή ασφάλεια (ή αλλιώς Κάλυψη Ιδίων Ζημιών) είναι η πιο πλήρης ασφάλεια που μπορείτε να έχετε για το όχημά σας. Αυτός είναι και ο λόγος που είναι η πιο ακριβή από όλα τα προγράμματα ασφάλισης και έχει κάποιες προϋποθέσεις για να την αποκτήσετε.

Παρακάτω υπάρχουν όλες οι πληροφορίες που χρειάζεστε.

Τι είναι η μικτή ασφάλεια αυτοκινήτου;

Τι σημαίνει το να έχεις μικτή ασφάλιση (ή ασφάλιση ιδίων ζημιών);

Ότι η ασφαλιστική σας  εταιρεία αναλαμβάνει την υποχρέωση να αποκαταστήσει τις υλικές ζημιές του οχήματός σου από:

  • σύγκρουση
  • εκτροπή
  • ανατροπή
  • κατακρήμνιση,

ακόμα κι αν έχειτε εσείς την ευθύνη για το τροχαίο ατύχημα (από αμέλεια φυσικά και όχι με δόλο).

Η μικτή ασφάλεια είναι η πληρέστερη κάλυψη που μπορείτε να έχετε και προτείνεται για ακριβά αυτοκίνητα ή αυτοκίνητα με υψηλό κόστος ανταλλακτικών, ίσως και για καινούργια οχήματα.

Τι δεν καλύπτει η μικτή ασφάλιση;

Δεν καλύπτονται οι ζημιές που θα προκληθούν στο όχημα από:

  • Πρόθεση του ασφαλισμένου
  • Τρομοκρατικές ενέργειες
  • Μεταφερόμενο φορτίο (σε περίπτωση που δεν προβλέπεται από την άδεια κυκλοφορίας)
  • Κίνηση χωρίς οδηγό
  • Οδηγό που οδηγεί υπό την επήρεια μέθης

Ποιες είναι οι τιμές για μικτή ασφάλεια αυτοκινήτου;

Οι τιμές για μικτή ασφάλεια αυτοκινήτου είναι πάντα πιο υψηλές από τις τιμές βασικής ασφάλειας. Το τελικό κόστος επηρεάζεται από διάφορους παράγοντες, όπως:

  1. Παρούσα αξία αυτοκινήτου
  2. Ύψος της απαλλαγής
  3. Χρόνια εμπειρίας ιδιοκτήτη οδηγού
  4. Τύπος οχήματος

Τι διάρκεια ασφάλισης να επιλέξετε;

Αν θέλετε να κάνετε οικονομία στα ασφάλιστρά σας, επιλέξτε ετήσια ασφάλεια αυτοκινήτου.  Η ασφάλεια με το χρόνο βγαίνει αναλογικά πιο οικονομική από την εξάμηνη, την τρίμηνη και τη μηνιαία.

Τι σημαίνει απαλλαγή στις ασφάλειες; Ποιος ο ρόλος της;

Η απαλλαγή είναι ένας από τους παράγοντες που επηρεάζουν το κόστος των ασφαλίστρων σας.

Ουσιαστικά, πρόκειται για μια συμμετοχή του ασφαλισμένου στην αποκατάσταση της ζημιάς και ακολουθεί πάντα την κάλυψη της μικτής ασφάλισης.

Η αποζημίωση που θα πάρετε  από την ασφαλιστική εταιρεία για να αποκαταστήσετε μια ζημιά, καλύπτει το ποσό που υπερβαίνει την απαλλαγή. Η δε απαλλαγή διαφέρει από εταιρεία σε εταιρεία και πρέπει σίγουρα να διαβάσετε τους όρους, πριν υπογράψετε συμβόλαιο.

Ποια είναι η διαδικασία ασφάλισης με μικτή ασφάλεια;

Η κάλυψη της μικτής ασφάλειας δίνεται κατόπιν προασφαλιστικού ελέγχου από πραγματογνώμονα της ασφαλιστικής.

Το αυτοκίνητο θα πρέπει να είναι σε πολύ καλή κατάσταση για να ασφαλιστεί. Διαφορετικά, η ασφαλιστική εταιρεία μπορεί να ορίσει μεγαλύτερη απαλλαγή από αυτή που έχετε επιλέξει. Μπορεί ακόμα να αρνηθεί να καλύψει τα προβληματικά σημεία.

Αυτό μπορεί να συμβεί αν υπάρχουν στο αυτοκίνητο χτυπήματα, εκδορές ή βαθουλώματα από παλαιότερα ατυχήματα.

Επιπλέον προϋποθέσεις για να δοθεί η κάλυψη της μικτής ασφάλειας, είναι:

  • Η αξία του αυτοκινήτου να είναι ίση ή μεγαλύτερη από ένα ελάχιστο ποσό που ορίζει η εκάστοτε ασφαλιστική (3.000€ – 5.000€ ανάλογα με την εταιρεία).
  • Το έτος κατασκευής του οχήματος να μην ξεπερνά (συνήθως) την δεκαετία.

Αξίζει η μικτή ασφάλεια αυτοκινήτου;

Ο λόγος που η μικτή ασφάλεια αυτοκινήτου έχει  υψηλές τιμές, είναι επειδή καλύπτει πολύ περισσότερους κινδύνους, σε σχέση με τη βασική. Περιλαμβάνει στις καλύψεις της ολική και μερική κλοπή, ζημιές από φωτιά και ίδιες ζημιές.    

Πριν κλείσειτε μικτή ασφάλεια προσέξτε τα εξής:

  • Να ελέγχετε την τρέχουσα εμπορική αξία του αυτοκινήτου σου τουλάχιστον 1-2 φορές το χρόνο. Δοκιμάστε να ανατρέξετε  σε σχετικές ιστοσελίδες
  • Στα οχήματα τύπου κάμπριο και ανάλογα με τον τύπο της κουκούλας (hard-top, soft-top), χρειάζεται ειδική συμφωνία για την κάλυψή τους.
  • Δεν καλύπτονται ζημιές σε μη συνήθη εξαρτήματα και πρόσθετο εξοπλισμό (extras) π.χ. αεροτομές, σπόιλερ, αυτοκόλλητα.
  • Δεν υπάρχει κανένας λόγος να ασφαλιστεί ένα όχημα για αξία μεγαλύτερης της τρέχουσας / πραγματικής του. Ακόμα και αν εγκριθεί η κάλυψη, σε περίπτωση επέλευσης κινδύνου θα αποζημιωθείτε σύμφωνα με την τρέχουσα εμπορική αξία του αυτοκινήτου. Δηλαδή, όχι με αυτή που αναγράφεται στο συμβόλαιο.