
ΕΛ.ΑΣ.: Πώς αναγνωρίζονται τα απατηλά/επιβλαβή μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου;
H EΛ.ΑΣ. δίνει οδηγίες στους πολίτες πως να αναγνωρίζουν τα απατηλά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Στα πλαίσια, αυτά αναφέρει:
Για προστασία από τέτοιου είδους απάτες, οι πολίτες μπορούν να προχωρούν στις παρακάτω ενέργειες:
- Εμφάνιση του header του e-mail: Να χρησιμοποιούν την επιλογή προβολής της επικεφαλίδας (header) του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που χρησιμοποιούν, καθώς περιέχουν σημαντικές πληροφορίες σχετικά με τον αποστολέα, τον παραλήπτη και τη διαδρομή που ακολουθεί το μήνυμα μέσω διάφορων διακομιστών.
- Έλεγχος αποστολέα μηνύματος: Να ελέγχουν προσεκτικά τη διεύθυνση του αποστολέα και να αναζητούν τυχόν ασυνήθιστα στοιχεία, όπως λανθασμένα ονόματα ή περίεργες καταλήξεις. Για παράδειγμα στην προκειμένη περίπτωση η διεύθυνση του αποστολέα είναι std41789@pks.ac.th, που δείχνει καταφανώς ότι πρόκειται για απατηλό μήνυμα.
- Συντακτικά και ορθογραφικά λάθη: Τα απατηλά μηνύματα συχνά περιέχουν γραμματικά ή συντακτικά λάθη που αποκαλύπτουν την πλαστότητά τους.
- Συνημμένα αρχεία και σύνδεσμοι: Να μην ανοίγουν συνημμένα αρχεία ή συνδέσμους από άγνωστες ή ύποπτες πηγές, καθώς ενδέχεται να περιέχουν κακόβουλο λογισμικό.
- Αιτήματα για προσωπικά δεδομένα: Η Ελληνική Αστυνομία και οι υπόλοιπες κρατικές υπηρεσίες δεν θα ζητήσουν ποτέ μέσω e-mail προσωπικά δεδομένα ή πληροφορίες.
- Διασταύρωση πληροφοριών: Σε περίπτωση αμφιβολίας, να επικοινωνούν άμεσα με τις επίσημες Αρχές ώστε να επιβεβαιώνουν την εγκυρότητα του μηνύματος.
Περισσότερες πληροφορίες και συμβουλές για περιστατικά ηλεκτρονικών απατών υπάρχουν στην ιστοσελίδα της Διεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος www.cyberalert.gr.