Login

Lost your password?
Don't have an account? Sign Up

Έκρηξη στα γραφεία της Hellenic Train: Η «Επαναστατική Ταξική Αυτοάμυνα» ανέλαβε την ευθύνη

Η οργάνωση «Επαναστατική Ταξική Αυτοάμυνα» ανέλαβε την ευθύνη για την βομβιστική επίθεση έξω από τα γραφεία της Hellenic Train το βράδυ της Παρασκευής (11/4), μετά από προειδοποιητικό τηλεφώνημα.

Η οργάνωση, με ανάρτησή της σε γνωστή ιστοσελίδα του αντιεξουσιαστικού χώρου, ανέλαβε την ευθύνη για το περιστατικό της Παρασκευής, ενώ αναφέρθηκε και στην επίθεση που είχε σημειωθεί το 2024 στο υπουργείο Εργασίας.

Oι εκτιμήσεις της ΕΛ.ΑΣ. επιβεβαιώθηκαν, καθώς η επίθεση στα γραφεία της Hellenic Train είχε ομοιότητες με εκείνη που είχε σημειωθεί έξω από το υπουργείο Εργασίας στην Σταδίου, τον Φεβρουάριο του 2024.

Η οργάνωση «Επαναστατική Ταξική Αυτοάμυνα» με το μακροσκελές κείμενό της, αναλαμβάνει την ευθύνη για την έκρηξη στα γραφεία της Hellenic Train. Στη σχετική ανακοίνωση γίνεται -μεταξύ άλλων- εκτενέστατη αναφορά στο πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών που χαρακτηρίζεται «κρατικό καπιταλιστικό έγκλημα» και στην ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ.

«Στις 28 Φεβρουαρίου 2023 λοιπόν, σε συνθήκες που είχαν προσεγγιστεί αρκετές φορές στο παρελθόν, μια εμπορική και μια επιβατική αμαξοστοιχία συγκρούστηκαν μετωπικά στα Τέμπη με αποτέλεσμα το θάνατο 57 συνανθρώπων μας, ανθρώπων της εργατικής τάξης. Μανάδων, πατεράδων, γιων, κορών, γιαγιάδων, παππούδων. Νεολαίων, φοιτητών, εργαζόμενων, μηχανοδηγών, μεταναστών, συνταξιούχων» αναφέρει το κείμενο ανάληψης της ευθύνης.

«Το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας που λειτουργούσε ακόμα με μονές γραμμές, ελλείψει οποιασδήποτε επένδυσης για την αναπτυξη του, “ως κόστους που επιβαρύνει τους θετικούς ισολογισμούς της εταιρείας”, δεν ήταν εφοδιασμένο ούτε με φωτοσήμανση, ουτε με τηλεδιοίκηση, ούτε βέβαια με τα συγχρονα μέσα αποτροπής της αντίθετης κίνησης σε μονή γραμμή. Αποτελούσαν κι αυτα “αντιπαραγωγικά για τον ανταγωνισμό κόστη”. Η διοίκηση της Ηellenic Train και βέβαια η κυβέρνηση και το υπουργείο Μεταφορών γνώριζαν πολύ καλά τι σήμαιναν αυτές οι εγκληματικές ελλείψεις. Ήξεραν πολύ καλά ότι χωρίς όλα αυτά τα συστήματα, ο υποστελεχωμένος λόγω περικοπών στο προσωπικό και χωρίς υποδομές ασφαλείας σιδηρόδρομος, ήταν μοιραίο κάποια στιγμή -ακόμα και στη βάση ενός ανθρώπινου λάθους εξαιτίας της ελλιπούς εκπαίδευσης και της υπερεντατικής εργασίας των εργαζομένων- να φέρει πολύνεκρα δυστυχήματα» προστίθεται.

«Και βέβαια αλίμονο αν το 2023 με αυτήν την ανάπτυξη των παραγωγικών δυνατοτήτων, το ζήτημα της ασφάλειας εκατοντάδων ανθρώπων να επαφίεται αποκλειστικά στον ανθρώπινο παράγοντα, χωρίς πολλαπλές δικλείδες ασφαλείας που να εκμηδενίζουν το αποτέλεσμα ενός λάθους. Αυτές οι δικλείδες ωστόσο δεν υπήρχαν, με πλήρη συνείδηση από πλευρας Ηellenic Train ότι κάτι τέτοιο ισοδυναμεί με ευθεία έκθεση του επιβατικού κοινού στο θάνατο. Και βέβαια με πλήρη συνείδηση από πλευράς υπουργείου Μεταφορών, που έψεγε δια στόματος Κ. Καραμανλή τους εργαζόμενους ως “κακομαθημένους” -όπως σήμερα αποκαλεί ο υπουργούς Υγείας τους αγωνιζόμενους υγειονομικούς- όταν αυτοί του εξέθεταν το τεράστιο κενό ασφαλείας, τις άθλιες εργασιακές συνθήκες και τη μη υλοποίηση της σύμβασης 717» σημειώνει η οργάνωση.

Σε ό,τι αφορά την αλλοίωση του χώρου της σιδηροδρομικής τραγωδίας, η ανάληψη ευθύνης αναφέρει:

«Στην πραγματικότητα εδώ δεν μιλάμε καν για συγκάλυψη, αλλά για ανάληψη της ευθύνης για τη δολοφονία 57 ανθρώπων. Γιατί όταν όχι απλά δεν διώκεται, αλλά παραμένει στο τιμόνι του σιδηροδρόμου η ιδιοκτήτρια εταιρεία που καταφανώς ευθύνεται για το έγκλημα τότε μιλάμε ασφαλώς για ανάληψη της πολιτικής ευθύνης από την κυβέρνηση, το κεφάλαιο και την εποπτεύουσα ΕΕ, μέσω της αστικής δικαιοσύνης, στο γνώριμο ιστορικά της ρόλο η τελευταία να συγκαλύπτει τα εγκλήματα του συστήματος (από τους μεγαλόσχημους δωσίλογους της κατοχής και τους βασανιστές της Χούντας, ως τους δολοφόνους καπιταλιστές σήμερα και τα εκτελεστικά τους όργανα, τα σώματα ασφαλείας). Μια ανάληψη ευθύνης που γίνεται ακόμα πιο εκκωφαντική όταν ακόμα και σήμερα δεν έχουν τοποθετηθεί τα στοιχειώδη συστήματα ασφαλείας στο σιδηρόδρομο, όπως απέδειξαν πλήθος περιστατικών με πιο χαρακτηριστικό αυτό στους Αγίους Αναργύρους πριν λίγους μήνες, όπου από τύχη δεν είχαμε νέα μετωπική σύγκρουση τρένων γεμάτων επιβατών. Που γίνεται ακόμα πιο εκκωφαντική όταν η ΕΕ συνεχίζει να εξαρτά τα δημοσιονομικά της προγράμματα για την Ελλάδα από την πορεία των ιδιωτικοποιήσεων στις μεταφορές, ενώ τοποθετεί επίτροπο μεταφορών στην ΕΕ τον εκλεκτό του Μητσοτάκη, Τζιτζικώστα ως εγγυητή ουσιαστικά της συγκάλυψης του εγκλήματος στα Τέμπη».