Συγκρίνοντας την ανεπιθύμητη επικοινωνία με την απάτη
Η βασική διαφορά είναι ότι η ανεπιθύμητη επικοινωνία (spam είναι η μαζική, ενοχλητική αποστολή μηνυμάτων, ενώ η απάτη (fraud) είναι μια παραπλανητική ενέργεια που αποσκοπεί στην παράνομη απόκτηση χρημάτων ή πληροφοριών. Η απάτη συχνά κρύβεται πίσω από μηνύματα spam, αλλά η ενοχλητική επικοινωνία δεν είναι απαραίτητα απάτη.
Ανεπιθύμητη επικοινωνία (Spam)
- Ορισμός: Μηνύματα (email, SMS, κλήσεις) που αποστέλλονται μαζικά σε πολλούς παραλήπτες χωρίς τη θέλησή τους.
- Στόχος: Συχνά εμπορικός, όπως η προώθηση προϊόντων, ή απλώς η αύξηση της επισκεψιμότητας σε μια ιστοσελίδα.
- Χαρακτηριστικά: Μπορεί να είναι ενοχλητική, αλλά όχι πάντα κακόβουλη ή παραπλανητική. Κάποια μηνύματα μπορεί να είναι απλά διαφημίσεις που δεν σας ενδιαφέρουν.
Απάτη (Fraud)
- Ορισμός: Σκόπιμη παραπλάνηση με σκοπό την απόκτηση παράνομου χρηματικού οφέλους ή άλλων πολύτιμων πληροφοριών.
- Στόχος: Κλοπή χρημάτων, προσωπικών δεδομένων, ταυτότητας κ.λπ..
- Χαρακτηριστικά: Συνήθως χρησιμοποιεί ψεύτικες ή παραπλανητικές τακτικές, όπως η προσποίηση προσώπου, η δημιουργία ψευδούς επείγοντος ή η εκμετάλλευση του φόβου.
Πώς να τις ξεχωρίσετε
- Ανίχνευση απάτης: Ζητούνται χρήματα ή προσωπικές πληροφορίες; Υπάρχει ψευδές επείγον; Το μήνυμα είναι υπερβολικά καλό για να είναι αληθινό;
- Ανεπιθύμητη επικοινωνία: Σας προσφέρει κάτι που δεν ζητήσατε (π.χ. διαφήμιση, προσφορά); Υπάρχει πιθανότητα να το θέλετε, αλλά δεν είναι επείγον;
Τι να κάνετε
- Αν πρόκειται για ανεπιθύμητη επικοινωνία (spam): Αγνοήστε το, διαγράψτε το ή επιλέξτε την επιλογή “ανεπιθύμητη αλληλογραφία”.
- Αν υποπτεύεστε απάτη: Μην απαντήσετε, μην πατήσετε κανέναν σύνδεσμο και μην δώσετε καμία πληροφορία. Αναφέρετε το στη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος ή στην τράπεζα σα
