Π.Ε.Ν.Ε.Ν.: Ένα θανατηφόρο δυστύχημα και ένα ατύχημα σε 4 ημέρες
Γιατί τα γκαράζ των πλοίων αποτελούν κίνδυνο και παγίδα για τα πληρώματα
Γράφτηκε από τον Π.Ε.Ν.Ε.Ν.
Ένα τραγικό δυστύχημα που συνέβη στο Ε/Γ – Ο/Γ πλοίο «Παναγία Εγγυήτρια» στο Άγιο Όρος ήρθε να προστεθεί στον μακρύ κατάλογο των Ναυτεργατών που χάνουν την ζωή τους εν ώρα εργασίας.
Αυτή την φορά έφυγε άδικα από την ζωή ο 57χρονος Μηχανικός που ήταν ναυτολογημένος στο πλοίο το οποίο έκανε το δρομολόγιο Ουρανούπολη – Δάφνη Αγίου Όρους.
Επίσης πριν λίγες ημέρες σημειώθηκε ατύχημα στο Ε/Γ – Ο/Γ «Fior di Levante» της Levante Ferries κατά την διάρκεια του προγραμματισμένου δρομολογίου από Κυλλήνη προς Πόρο Κεφαλονιάς.
Ο τραυματισμένος είναι 26 ετών με την ειδικότητα του Ναύτη.
Και τα δυο ατυχήματα συνέβησαν στα γκαράζ των πλοίων.
Διαφορετικές οι συνθήκες, διαφορετικές οι αιτίες που προκλήθηκαν τα ατυχήματα.
Όμως υπάρχουν ορισμένες κοινές συνισταμένες που αναδεικνύονται όχι μόνο από αυτά τα συγκεκριμένα ατυχήματα, αλλά και από αρκετά ακόμη που συμβαίνουν στα γκαράζ των πλοίων και για τα οποία έχουμε αναφερθεί πρόσφατα και κατά το παρελθόν.
Αιτίες – ευθύνες – προτάσεις
-Αποτελεί κανόνα στην Ακτοπλοΐα και σε πορθμειακές γραμμές ο χρόνος αφιξο-αναχωρήσεων των πλοίων (ιδιαίτερα την θερινή περίοδο) να είναι εξαιρετικά περιορισμένος, γεγονός που συνεπάγεται ένταση, άγχος, πίεση.
-Τα παραπάνω επιβαρύνονται από τα εξουθενωτικά ωράρια εργασίας, την εντατικοποίηση στην εργασία, την ελάχιστη έως μηδενική ανάπαυση – ξεκούραση που συντελούν στην πρόκληση ατυχημάτων γενικότερα στα πλοία και ειδικότερα στα γκαράζ.
-Επίσης επιβαρυντικός παράγοντας είναι ότι στις περισσότερες των περιπτώσεων δεν τηρούνται οι αποστάσεις μεταξύ των οχημάτων (οι εταιρίες και από αυτό επιδιώκουν να κερδίσουν παραπάνω) θέτοντας την ασφάλεια πληρωμάτων – οδηγών και επιβατών σε κίνδυνο.
-Παράγοντας αρνητικός είναι επίσης η έλλειψη συνεργασίας (σε ορισμένες περιπτώσεις) επιβατών και οδηγών με το αρμόδιο πλήρωμα στα γκαράζ…
-Η ανυπαρξία ελέγχων από το ΥΕΝ και τις Λιμενικές Αρχές οδηγούν πολλές φορές επιβάτες να διέρχονται είτε κατά την είσοδο, είτε κατά την έξοδο τους από το χώρο του γκαράζ την στιγμή που εισέρχονται εξέρχονται τα οχήματα…
-Μέτρα τα οποία είχαν εξαγγελθεί μετά το φριχτό έγκλημα του Αντώνη Καργιώτη στο «Blue Horizon» έχουν με το πέρασμα του χρόνου ατονήσει δραματικά…
Είναι σαφές ότι η οποιαδήποτε ανοχή, η έκπτωση στα μέτρα και τους κανόνες ασφαλείας θέτουν σε αυξημένο κίνδυνο την ζωή των πληρωμάτων, των οδηγών και των επιβατών.
Εάν οι παραπάνω παράγοντες δεν διορθωθούν είναι βέβαιο ότι θα συνεχίσουμε να θρηνούμε θύματα στα πλοία με ευθύνη των ναυτιλιακών εταιριών και του ΥΕΝ.
Οι επικοινωνιακές φανφάρες του Υπουργού Ε.Ν. περί σαρωτικών ελέγχων στην ασφάλεια των πλοίων καταρρέουν με πάταγο αφού λίγες μέρες μετά από αυτές σημειώθηκαν δυο διαδοχικά ατυχήματα σε πλοία!
Απαιτούμε οι έλεγχοι για ζητήματα ασφαλείας και εργασίας στα πλοία να πλαισιωθούν με εκπροσώπους των Ναυτεργατών και δη των ειδικοτήτων και Σωματείων που έχουν άμεση αρμοδιότητα.
Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ