Οι 5 σημαντικές διαφορές των ηλεκτρικών από τα συμβατικά αυτοκίνητα
Είναι γεγονός ότι η χρήση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου σε καθημερινή βάση σε κάνει να ξεχνάς όλα όσα ξέρεις για τα αυτοκίνητα, αφού ο τρόπος που λειτουργούν αλλάζουν σε μεγάλο βαθμό την καθημερινότητα του οδηγού. Εκτός του προγράμματος φόρτισης, υπάρχουν και άλλα στοιχεία που καθιστούν την εμπειρία χρήσης ενός ηλεκτρικού, μοναδική, οπότε σας τα παρουσιάζουμε. Μάλιστα, κάποια από αυτά ωφελούν σημαντικά την τσέπη του ιδιοκτήτη.
1. Δεν έχουν κιβώτιο ταχυτήτων
Η φύση των ηλεκτροκινητήρων καθιστά τη χρήση ενός παραδοσιακού σασμάν με πολλές σχέσεις, περιττή, καθώς δεν έχουν περιορισμένο φάσμα απόδοσης, όπως ένα μοτέρ εσωτερικής καύσης. Τα ηλεκτρικά μοντέλα έχουν μετάδοση μονής, σταθερής σχέσης, και πολύ λίγα διαθέτουν και δεύτερη σχέση, όπως η π.χ. Porsche Taycan. Άλλωστε, τα ηλεκτρικά μοτέρ αποδίδουν τόσο πολλή ροπή από τις χαμηλές στροφές, που για να την αντέξει ένα κιβώτιο θα έπρεπε να έχει πάρα πολύ ενισχυμένα γρανάζια και άρα πολύ μεγάλο βάρος, επιβαρύνοντας αντίστοιχα την κατανάλωση. Δεν χρειάζεται να υπάρχει ούτε καν κάποιο γρανάζι για την όπισθεν, αφού για να κινηθεί το αυτοκίνητο προς τα πίσω, απλώς αλλάζει φορά λειτουργίας το ίδιο το μοτέρ!
2. Είναι αθόρυβα
Οι ηλεκτροκινητήρες λειτουργούν σχεδόν αθόρυβα. Ένας ανεπαίσθητος ήχος ακούγεται στο πάτημα του δεξιού πεντάλ, πολύ χαμηλής συχνότητας και η χαλαρή μετακίνηση με ένα ηλεκτρικό μοντέλο μεταμορφώνεται σε μια άκρως αγχολυτική εμπειρία. Τα ηλεκτρικά είναι τόσο αθόρυβα που υποχρεώνονται πλέον να παράγουν τεχνητό ήχο στις χαμηλές ταχύτητες για την προστασία των πεζών στα αστικά κέντρα! Μόνο ο θόρυβος κύλισης από τα λάστιχα μπαίνει στην καμπίνα.
3. Δεν έχουν τεκμήριο
Όταν έχεις στην ιδιοκτησία σου ένα αυτοκίνητο, αυτόματα υπολογίζεις και το τεκμήριο που το συνοδεύει, με βάση τον κυβισμό του. Για παράδειγμα, ένα αυτοκίνητο με κινητήρα 2.000 cc προσθέτει στο τεκμαρτό εισόδημα του ιδιοκτήτη του 8.800€. Τα ηλεκτρικά μοντέλα όμως δεν έχουν τεκμήριο, ενώ τα περισσότερα παράγουν και αρκετά μεγάλη ιπποδύναμη από τους κινητήρες τους. Οπότε, σε σύγκριση με τα ανταγωνιστικά μοντέλα τους με μοτέρ εσωτερικής καύσης, έχουν να επιδείξουν ακόμη ένα σημαντικό πλεονέκτημα.
4. Χρειάζονται ελάχιστη συντήρηση
Σε ένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης, η έκφραση «πάω το αυτοκίνητο για σέρβις» μπορεί να σημαίνει -300€ από το λογαριασμό του ιδιοκτήτη. Ο ιδιοκτήτης ενός ηλεκτρικού μοντέλου όμως δεν χρειάζεται να φοβάται κανένα σέρβις, ούτε το «μικρό», ούτε το «μεγάλο» που έχουμε συνηθίσει από τα άλλα αυτοκίνητα. Δεν έχουν λάδια και φίλτρα (εκτός από φίλτρο καμπίνας), μπουζί, ιμάντες κ.λπ. Αλλαγή χρειάζεται ενίοτε μόνο το υγρό του συστήματος ψύξης, οπότε εκτός από αυτό ο ιδιοκτής έχει να ασχοληθεί μόνο με ελαστικά, αμορτισέρ, φρένα και… υαλοκαθαριστήρες. Μάλιστα, το σύστημα πέδησης (τακάκια, δισκόπλακες) χρειάζεται πολύ πιο αραιή συντήρηση, αφού τα ηλεκτρικά επιβραδύνουν χρησιμοποιώντας το σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά κύριο λόγο.
5. Κινούνται και δωρεάν
Ο οδηγός ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου μπορεί να πραγματοποιήσει κάποιες μετακινήσεις χωρίς να δαπανήσει ούτε ένα ευρώ! Φυσικά, το ρεύμα με το οποίο φορτίζονται έχει κόστος, όμως υπάρχουν και σημεία στα οποία μπορεί κάποιος να φορτίσει δωρεάν. Αυτή τη στιγμή στο Δήμο Αθηναίων υπάρχει δίκτυο 25 φορτιστών που για όλο το 2023 θα παραμείνει χωρίς χρέωση, ενώ αυτό γίνεται και σε άλλους Δήμους επαρχιακών πόλεων. Επίσης, επιχειρήσεις όπως ξενοδοχεία, εστιατόρια και τουριστικά συγκροτήματα παρέχουν φορτιστές στους πελάτες τους, χωρίς χρέωση.