Κάθε πότε πρέπει να αλλάζετε τα λάδια του αυτοκινήτου σας
Στο σήμερα και μετά την ραγδαία τεχνολογική εξέλιξη στον τομέα των λιπαντικών αυτοκινήτου μπορεί να ακούσετε πολλούς κατασκευαστές να θέτουν το όριο κοντά στα 20000 ενώ άλλοι κατασκευαστές θέτουν το όριο στις 30000 χλμ. Εάν το σκεφτείτε αυτό που προτείνουν είναι 6 φορές επάνω από το όριο του κοντινού παρελθόντος. Φυσικά κανένα από όλα τα παραπάνω δεν είναι απόλυτα σωστά αλλά ούτε και απόλυτα λανθασμένα. Όπως σε όλα τα πράγματα έτσι και στον τομέα της αλλαγής λαδιών του κινητήρα σας τα πάντα είναι ανάλογα με τον κινητήρα , αλλά και γενικότερα το αυτοκίνητο.
Δεν υφίσταται πλέον αλλαγή λαδιών στις 3000 χλμ. Αυτά που πρέπει να εξετάσουμε είναι οι παρακάτω παράγοντες βάση των οποίον μπορεί να προσδιοριστεί επακριβώς ο χρόνος αλλαγής λαδιών στον κινητήρα του αυτοκινήτου σας.
-το πότε αλλάξατε τελευταία φορά λάδια
-πόσα χιλιόμετρα διανύσατε μετά την τελευταία αλλαγή
-την τεχνολογία του κινητήρα
-το είδος του κινητήρα (πετρέλαιο ή βενζίνη)
-το τι προτείνει ο κατασκευαστής
-πως οδηγάτε το όχημα
-πόσοι οδηγούν το όχημα
-τις περιβαλλοντικές συνθήκες που επικρατούν
-το ίδιο το λιπαντικό
Στα παραπάνω πρέπει να αναφέρουμε ότι ο προηγούμενος χρόνος αλλαγής έχει να κάνει και με το γεγονός εφόσον ο οδηγός παρακολουθεί την στάθμη του λαδιού και εφόσον ο οδηγός συμπληρώνει λάδι στον κινητήρα. Επίσης πολύ σημαντικός είναι ο τρόπος που κάποιος οδηγάει το όχημα, εάν κάποιος οδηγάει επιθετικά σε υψηλές στροφές τότε η αλλαγή λαδιού χρονικά θα γίνει πιο γρήγορα. Επίσης σε ακραίες συνθήκες τα λάδια “ταλαιπωρούνται” περισσότερο. Τέλος να αναφέρουμε ότι οι καινούριοι κινητήρες είναι τεχνολογικά σε καλύτερη μοίρα στο θέμα του λαδιού.
Στην ερώτηση του πότε πρέπει να αλλάζουμε λάδια στον κινητήρα μας το σημείο των 15000 χλμ. – 17000 χλμ. είναι πάντα το συνηθέστερο και δεν δημιουργεί πρόβλημα στον κινητήρα μας και σε όλα τα άλλα μέρη που λιπαίνει το λάδι εφόσον φυσικά μιλάμε για επόμενα λιπαντικά. Οι παραγωγοί των λιπαντικών κινητήρα πιέζονται συνεχώς από νόμους για να επιμηκύνουν τον χρόνο ζωής των λαδιών που κατασκευάζουν. Αυτό γίνεται για να προστατευτεί το περιβάλλον και έναν τέτοιο νόμο πρόσφατα εξέδωσε η Ευρωπαϊκή Ένωση.