Login

Lost your password?
Don't have an account? Sign Up

Αποτρέψτε τους κλέφτες από το κατάστημα σας

Αν και η εξυπηρέτηση είναι το πιο σημαντικό, για να κάνετε τους πελάτες σας να αισθάνονται ευπρόσδεκτοι, μπορεί επίσης να είναι μία μέθοδος εντοπισμού  και αποτροπής κλεφτών από το κατάστημα σας. Οι κλέφτες δεν θέλουν να αισθάνονται ότι παρακολουθούνται έτσι ώστε να είναι σίγουροι πως δεν θα πιαστούν.   Διαβάσετε μερικούς τρόπους που μπορεί να σας βοηθήσουν.

  • Τουλάχιστον ένας υπάλληλος πρέπει να βρίσκεται κοντά στην είσοδο ώστε να υποδέχεται τους πελάτες με έναν χαιρετισμό και ένα χαμόγελο αμέσως μετά την είσοδο τους στο κατάστημα.
  • Τουλάχιστον ένας υπάλληλος πρέπει να βρίσκεται στην διάθεση των πελατών και σε ετοιμότητα να τους εξυπηρετήσει.
  • Όταν οι πελάτες βρίσκονται στο κατάστημα για μεγάλο χρονικό διάστημα οι υπάλληλοι πρέπει να βεβαιώνουν κάθε 5-10 λεπτά ότι όλα είναι υπό έλεγχο.

Περιορίστε τα μη ορατά σημεία

Είναι δύσκολο να περιορίσετε τους κλέφτες όταν υπάρχουν μη ορατά σημεία στο κατάστημα σας. Πολύ πιθανόν οι υπάλληλοι σας να μην εντοπίσουν τυχόν ληστείες που δεν φαίνονται στην κάμερα ασφαλείας. Οπότε αν θέλετε να αποφύγετε τις ληστείες από το κατάστημα σας βεβαιωθείτε ότι η τοποθέτηση των ραφιών δεν μπλοκάρει την θέση του υπαλλήλου σας ούτε και την ορατότητα του, δεν υπάρχουν οθόνες, πινακίδες ή διαφημιστικά αντικείμενα που να δημιουργούν τυφλά σημεία, τα οποία ίσως να ωφελούν τους κλέφτες.

Στόχος σας θα πρέπει να είναι η δημιουργία ενός χώρου ο οποίος θα επιτρέπει στους υπαλλήλους σας να παρακολουθούν εύκολα τους πελάτες από πολλά σημεία.

Εκπαιδεύστε τους υπαλλήλους σας 

Ακόμα και αν ένας υπάλληλος σας εντοπίσει έναν κλέφτη, μπορεί να του είναι δύσκολο να λάβει κάποιο μέτρο. Μπορεί να μην θέλουν να παρέμβουν, ίσως γιατί το κατάστημα μπορεί να χάσει κάποιον από τους συχνούς του πελάτες. Μπορεί να φοβάται την φραστική η την σωματική βία. Αν το να πιάσετε τον κλέφτη κατά την διάρκεια της πράξης είναι δύσκολο και το να τους σταματήσετε αφού έχουν διαπράξει το έγκλημα σας φαίνεται αδύνατο, τότε η μόνη επιλογή είναι να τους πιάσετε πριν σας κλέψουν.  Μερικές προτάσεις για την προετοιμασία του προσωπικού σας είναι:

  • Εκπαιδεύστε το προσωπικό σας ώστε να αναγνωρίζουν τους ύποπτους, για παράδειγμα να παρατηρήσουν ύποπτες συμπεριφορές όπως είναι η νευρικότητα, η αποφυγή επαφής με τα μάτια, συσπάσεις, εφίδρωση, υπερμεγέθης ρουχισμός ή μεταφορά μεγάλης τσάντας ή έλλειψη αλληλεπίδρασης με τους υπαλλήλους.
  • Προτείνετε στους υπαλλήλους σας τρόπους αντιμετώπισης επιθετικής και βίαιης συμπεριφοράς.
  • Κρατήστε καταγραφή όποτε συμβαίνει ένα απρόοπτο περιστατικό

Παρακολουθήστε το ταμείο 

Δεν πρέπει να αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι το ταμείο σας μπορεί να είναι στόχος για τους κλέφτες που εισέρχονται στο χώρο του καταστήματός σας. Με την λήψη απλών μέτρων ασφαλείας όσων αφορά την παρακολούθηση του ταμείου σας, μπορεί να μειώσετε την πιθανότητα να γίνει στόχος. Παρακάτω είναι μερικές οδηγίες που μπορείτε να εφαρμόσετε:

Ένας υπάλληλος πρέπει να βρίσκεται στο ταμείο κάθε στιγμή και δεν πρέπει να απέχει σε μεγάλη απόσταση. Σε περίπτωση διαλείμματος, θα πρέπει να αντικαταστείτε και να καταγράφεται η αλλαγή.

Κατά την διαδικασία πληρωμής σε μετρητά, οι εργαζόμενοι δεν πρέπει να τοποθετούν τα χρήματα του πελάτη στην ταμειακή μηχανή έως ότου ολοκληρωθεί η συναλλαγή.

Ξεκαθαρίστε τις συνέπειες

Οι κλέφτες συνήθως δεν αντιλαμβάνονται τις συνέπειες των ενεργειών τους. Δεν φοβούνται να ρισκάρουν και να διακινδυνεύσουν να υποστούν τις συνέπειες τον πράξεων τους επειδή δεν πιστεύουν πως η τιμωρία τους θα είναι πολύ σοβαρή. Για να μειώσετε τις πιθανότητες κλοπής στο κατάστημα σας, κάντε το ξεκάθαρο ότι σκοπεύετε να τιμωρήσετε τους ενόχους. Τοποθετήστε μερικές ενημερωτικές αφίσες μέσα και έξω από το κατάστημα σας, αναφέροντας ότι σε περίπτωση κλοπής σκοπεύετε να ασκήσετε δίωξη σε οποιοδήποτε ένοχο.

Διαχειριστείτε τα δοκιμαστήρια και τις τουαλέτες

Ανεξάρτητα από το πόσο ανοιχτή είναι η διάταξη του καταστήματός σας, υπάρχουν χώροι, όπως είναι το μπάνιο και τα δοκιμαστήρια, όπου μπορούν να σας κλέψουν χωρίς να το αντιληφθούν οι υπάλληλοι σας. Όσον αφορά τα δοκιμαστήρια είναι καλό να αναθέσετε σε έναν υπάλληλο την διαχείριση τους. Ενώ στις τουαλέτες τοποθετήστε ένα σύστημα εισόδου με κωδικό, τον οποίο θα αλλάζετε συχνά έτσι ώστε οι πελάτες να μην μπορούν να την ξαναχρησιμοποιήσουν χωρίς να σας τον ζητήσουν.

Εγκαταστήστε ένα σύστημα παρακολούθησης

Τίποτα δεν αποτρέπει έναν κλέφτη καλύτερα από ένα ορατό σύστημα παρακολούθησης, μπορεί να πιστεύουν ότι μπορούν να ξεφύγουν οποιαδήποτε στιγμή, όμως ο φόβος του να υπάρχουν αποδείξεις για το έγκλημα τους είναι αρκετός για να τους κάνει να το ξανασκεφτούν εάν θα το διακινδυνεύσουν. Αν ένας κλέφτης το ρισκάρει τότε μέσω του συστήματος παρακολούθησης ενδεχομένως να εντοπίσετε τον ένοχο.